CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

SPARKLING ME

SPARKLING ME

ZAMAN SUKA DUKA KITA BERSAMA....

Aku harap korang enjoy.. and thanks coz melayari my blog, if u wanna give any comment please do so in ruangan komen.. hohoho.. pandai betul BI aku ni.. padanlah terjemahan tak lepas2 huhu..

Terima kasih di atas sokongan and dorongan dan penambahbaikan idea yang diberikan.. Kerjasama anda amatlah saya hargai.. (apa-apa yang eden ada masalah tolonglah bantu ek)..

Anyway thanks sebab masih sudi nak baca blog ni.. khas untuk korang sumer... Especially for Puan Noorizam Azira...

Tuesday, March 18, 2008

Zaman kanak-kanak

Time tu aku baru dapat adik, umur aku dah 2 tahun, and adik aku pula baru lahir, aku dulu nakal sikit, suka usik adik aku, last-last aku balik yang kene marah. Time sambut hari jadi yang ke -3 kat rumah wan aku, ada kejadian yang tak boleh aku lupakan…. Nak tau gak ker?? Takyahla…. E’eh janganla sampai merayu2..hehe

Ok ceritanya begini ya dong… time sambut hari jadi tu, teng
ah2 tiup lilin tu, sekali dengan air liur aku terjatuh da… takde sape yang nak makan kek tu, so terpaksalah beli kek baru hari tu. Teruk jugalah aku kene marah dengan nenek aku and mak aku, siap kene dera lagi.. hehe takdelah sampai dera, cubit manje jer… apa lagi meraung lah aku sebab kesakitan..

Time kecik2 dulu.. biasalah kan suke main itu, main ini, main kahwin2, main mak2, main masak2, menyorok lah.. ha citer pasal main nyorok2 tu, aku ingat lagi time tu aku main nyorok2 dengan member aku yang comel2.. bila ngah dalam main tu, aku pun nyorok lah dekat dalam almari.. punyalah lama aku dalam almari tu tapi diorang tak dapat cari.. dah lama sikit aku kuarlah.. korang tau apa yang jadi pastu.. mesti tak tau kan.. diorang leh main kejar-kejar pulak.. sabor jela den.. punyala eden ingatkan diorang cari den tadi… pastu mulalah wat moncong cam hidung pinochio tu… hehe

Pastu time pose selalunya aku pose yang yang yok jerla.. hehe.. depan wan aku, aku poselah.. belakang wan, aku bukak peti ais, teguk air dalam botol, kekadang dah terdesak sangat minum air dalam kolah.. hausleee… hehe

Bila dah besar sikit pandailah nak pose betul-betul dah tak pose yang yang yok lagi.. bolehlah bangga diri kat kawan2 sebabnya nak dapat duit jer time tu.. coz wan aku offer, kalo aku dapat pose penuh sehari dapat singgit.. bebudak time tu, singgit tu jumlah yang besar cam sepuluh ringgit ler gamaknya..

Skang citer pulak time umur 5 tahun, baru nak masuk sekolah tadika, aku dulu sekolah tadika dekat Tadika Kemas Kampung Melayu Rasa, time tu tahun 1993. waktu pendaftaran tu aku tak nak masuk sebab takut dengan cikgu tadika aku, cikgu tadika aku tu muka dia garang, cam nak makan orang jer rupanya, tapi tak disangka-sangka dalam kegarangan ada juga kelembutan yang cuba disembunyikan… ecececececeh….

Bila wan aku tak nak masuk tu terpaksalah wan aku doko
ng aku suruh masuk juga dalam tadika tu sampaikan nak terlucut jugalah kain orang tua tu aku wat.. yerla tarik punya tarik, sampai dah terlondeh sikit. Bila wan aku balik jer, aku dok termenung dekat pagar tadika tu.. sedih ooooo nak balik! Nak balik! Tapi tak dapat balik… tapi yang bestnya, kat situlah aku dapat ramai kawan baru and dapat luaskan lagi pergaulan. Kat tadikalah aku belajar membaca, menulis, mengeja dan belajar untuk berkawan.

Aku habis tadika umur aku waktu tu 6 tahun, aku graduate tadika time tu tahun 1994 siap pakai jubah cam nak amik ijazah tu.. hehe… kitorang wat kat luar, semua ada.. rasa-rasanya kat Batangkali kot… korang tau tak Batangkali tu kat ner?? Batangkali tu batang yang berkali-kali ler.. huhuhu.. lawak tak lawak tak.. tak ek.. takpe tapi aku rasa lawak, so aku gelak sorang-sorang jela..wahahahashim..


Time tadika ni aku ikut mak aku gi rombongan bertunang arwah acu aku.. best memang best, dahla bakal bini dia pun lawa gak.. terpikat aku time tengok bakal isteri acu aku... tapi betul la kate orang, jodoh tu tak kesampaian, dalam proses nak mengikat hubungan dan membina masjid tu.. satu kejadian yang tak dapat aku lupakan arwah acu aku ditimpa kemalangan.. time tu lagi seminggu nak melangsungkan perkahwinan.. dia accident dekat Batangkali, wan aku tu meraung cam orang gila.. aku pun tumpang sedih walaupun aku tak tau pape time tu, aku tak leh la tengok wan aku nangis, aku sekali rasa nak menangis.. memang sedihla time tu..


Arwah acu aku accident dengan keta kancil, keta kancil tu yang salah, coz dia nak potong
acu aku yang bawak moto, sekali agaknya tak habis potong, terseret arwah acu aku dalam 3 meter.. helmet dia time tu tertanggal and kepala dia terhantuk dekat tebing.. Dan dan tu jugak orang yang lalu lalang kat situ tepon ambulans bawak g hospital selayang.. Doktor kata ada ketulan darah beku kat otak arwah.. so kene wat operation.. seminggu dia koma, mula-mula macam ada tindak balas tapi tak sangka.. Allah lebih sayangkan dia dari kita kat dunia ni... tengok2 aku dah touching dah ni.. nak menitis dah ni.. aduhai.. citer lain la pulak!!


Kalo nak tau pasal zaman kanak-kanak aku ngan lebih lanjut bacalah blog aku ni tanpa rasa jemu and segan silu.. kalo korang segan aku lagi silu.. hehe






0 comments: